Rondreis door Thailand

Thailand, het woord alleen al geeft mij weer heimwee. Terug naar 2016… Een geplande rondreis door Thailand, dat wil ik! Mijn partner wilde liever een zelfstandige reis. Tegenpolen? Jep. Hij is het ‘vrij zijn en we-zien-het-allemaal-wel type’. En ik het type dat nooit uit mijn comfort wilde stappen. Maar toen wel! Zo gezegd, zo gedaan. Al vanaf februari was ik bezig met de voorbereidingen voor augustus. Aanschaf van een backpack, goede schoenen, zomerkleding (shop-verslaafd), behalen van inentingen en maken van een reisschema.

Thailand here we come!

Op 5 augustus 2016 was het zover. Na een overstap in Moskou en een reis van 27 uur kwamen wij aan in Bangkok. Met niet te vergeten, een jetlag! We verbleven twee nachten in het super-deluxe hotel Anatara Riverside.

Al om 07:00 de volgende morgen hadden we een fiets/boottour met de Nederlandse organisatie Co van Kessel op de planning staan. We kwamen langs tempels en door smalle straatjes langs de huisjes van locals. Ze zwaaide naar ons alsof we BN’ers waren. ’s Avonds bezochten we de Hangover Sky bar, uit de film Hangover. Een drankje op straat kostte 10 cent, daar 16 euro, maar het onvergetelijke uitzicht over Bangkok wil je niet missen!

2018-01-25-PHOTO-00000828

Rondreizen door Thailand

Op 9 augustus vlogen wij met een binnenlandse vlucht naar Chiang Mai, Noord Thailand. Diezelfde middag huurden we een scooter en reden we de bergen in, met zweethanden en samengeknepen billen, maar zo mooi! De dag erna hebben we geholpen op een olifanten reservaat. We mochten medicijnen en eten klaarmaken, samen met de olifant een modderbad nemen en ze wassen. Must do! De dag erna zaten we weer op de scooter. Touren door Chiang Mai. Mijn partner voelde zich als een local. Overal achterlangs en tussendoor om tijd te winnen. Langs de kant liepen toeristen verpakt in verband, door scooter ongelukken. Ik bid nooit, maar toen wel.

2018-01-25-PHOTO-00000824

11 augustus, binnenlandse vlucht naar Koh Samui. Eindelijk parelwitte zandstranden! Wederom een scooter gehuurd, om te gaan strandhoppen. De dag daarna hebben we de Na Muang waterval bezocht en onbekende stranden zonder toeristen. HEERLIJK! Relax mode on!

Snorkelen Thailand

13 augustus, met de catamaran richting Koh Tao. In het donker kwamen we bij ons verblijf aan, een boomhut. Hier willen we langer blijven! Helaas was er op het hele eiland geen plek meer. Met pijn in ons hart moesten wij die volgende middag het eiland verlaten. Koh Tao is hét snorkel eiland. We huurde nog snel even een snorkel setje van 3 euro (ja best ranzig), om het toch even te kunnen zien. Het was een ramp! Mijn bril liep vol, bij het leegmaken verdronk ik bijna (kon nergens staan) en schaafplekken all over van dat ‘prachtige’ koraal. Maaaaaar, het was mooi voor wat ik heb gezien. 😉

Om 13:00 haalde een pick up taxi ons op en bracht ons naar de boot richting Koh Phagnan. Ook hier hadden we maar 2 nachten geboekt. Vanwege de Full moon party zat het eiland praktisch vol. Na 25 hotels hadden we eindelijk een slaapplek gevonden. Vies en achterstallig maar het huisje lag op het strand van de full moon party. Rollend naar huis!

2018-01-25-PHOTO-00000832

Full moon party Thailand

Die avond was het zo ver. De hele week waren er pre-party feesten voor de full moon. En op iedere hoek kon je buckets met drank, glow in the dark shirts en verf kopen. Muziek, drank, dansende mensen en vuurshows. Feesten kunnen die Aziaten wel! De dag na de party vetrokken we naar Surat Thani, Zuid Thailand. We bezochten een shoppingmall en een markt. Op 20 augustus vlogen we terug naar Bangkok. En na een hele mooie reis met heel veel herinneringen rijker vlogen we op 21 augustus via Moskou terug naar huis. Thailand wat was je bijzonder mooi, bevoorrecht dat ik deze reis mocht maken.

Wil jij ook een super gave rondreis door Thailand maken? Kijk hier voor alle accommodaties.

*Geschreven door gastblogger Sharon van Beek. Voor meer info en tips over Thailand stuur een mailtje: sharonvbeek@hotmail.com